Wat is Fulfilment?

Wat betekent fulfilment ofwel e-fulfilment? We leggen het proces stap voor stap uit.

Stap 1 - Het start met een goede IT-koppeling

De basis van succes in fulfilment is de software die gebruikt wordt. Belangrijk is de koppeling tussen jouw webshop en ons magazijn. Ook niet te vergeten, de communicatie tussen jouw klant en de vervoerder. De consument verwacht namelijk een bericht wanneer het pakket geleverd gaat worden. Dit komt allemaal samen in onze portal. Wij koppelen jouw webshop of verkoopkanaal (zoals marketplace) aan onze portal en je bent realtime op de hoogte van de status van al jouw zendingen. Daarnaast ontvangt jouw klant een mail met daarin de link om via de Track&Trace pagina van de vervoerder, zijn of haar pakket te volgen.

Welke shops en/of systemen koppelen wij:

  • Woocommerce
  • Magento
  • Shopify
  • Lightspeed
  • Prestashop
  • Bol.com
  • Mijnwebwinkel/Myonlinestore
  • CCV shop
  • Unleashed
  • Orderwise
  • Picqer
  • Amazon (binnenkort)
  • Maatwerk is ook altijd mogelijk, neem contact met ons op.


Stap 2 - Goederenontvangst

Zonder goederenontvangst geen verzendingen. De goederen die wij ontvangen worden geteld, zorgvuldig gecontroleerd op beschadigingen, ingeboekt en op de juiste locatie in ons magazijn gelegd. In onze portal is dan terug te vinden hoeveel stuks wij op voorraad hebben van een product.

Stap 3 - Opslag van goederen

Wij nemen de opslag van jouw goederen serieus. Bij fulfilment worden jouw goederen aan ons toevertrouwd. Ieder product vraagt een andere benadering. Ons magazijn is flexibel ingedeeld en bestaat uit verschillende soorten locaties. Van klein tot groot, we hebben plaats in ons magazijn daarvoor. Zo hebben wij palletlocaties, legbordlocaties en bakjeslocaties. Allemaal uniek geïdentificeerd met barcodes en dus makkelijk terug te vinden. Als verkopende partij wil je geen nee verkopen aan jouw klant. Daarom is het van belang dat de voorraad klopt en real time wordt bijgewerkt. Check daarom jouw voorraad online in onze portal.

Stap 4 – Orderwerking

In dit onderdeel van het fulfilment proces worden alle orders die zijn besteld door jouw klant snel en efficiënt uit het magazijn gehaald. Na het orderpicken komen de orders bij de paktafel bijeen. Hier wordt er een controle uitgevoerd of het juiste product wordt verstuurd naar jouw klant. We willen namelijk voorkomen dat jouw klant het verkeerde product krijgt. Komt de barcode overeen met wat de klant heeft besteld dan gaan we inpakken. Daarvoor gebruiken wij een standaard verzenddoos, maar we kunnen het ook als een cadeau laten verpakken, kaartjes toevoegen of voorzien van andere beschermende verpakkingsmaterialen.   

Stap 5 – Verzenden

We gaan de order aanbieden aan de door jouw gekozen vervoerder. Er is een ruime keuze aan vervoerders met ieder zijn eigen specialisme zoals afhaalpunten, avondleveringen en pakketautomaten. Uiteraard helpen wij jou hiermee met de juiste keuze. De keuze die je hier maakt, bepaald de cut-off tijd. Bij e-Logistics is bijvoorbeeld een cut-off tijd van 9.00u in de ochtend mogelijk. Alle bestellingen tot die tijd worden dezelfde dag nog geleverd. 

e-Logistics behoort tot Jos Heeren Transport. Vandaar dat wij snelle levertijden en een zeer goede logistieke service bieden. Grote pakketen zijn dus géén probleem. Daarnaast hebben wij met een aantal pakketvervoerders een contract afgesloten. Zo is er voor iedere afmeting een oplossing. Zelfs wanneer je, bijvoorbeeld, een tuinhuis met een meeneemheftruck (kooi-aap) aan huis geleverd wil hebben. 

Stap 6 – Retourlogistiek

Een tevreden klant wordt mede bepaald door de wijze en snelheid waarop retouren worden afgehandeld. Fulfilment kan hierbij ook helpen. Wij als professionele partij zorgen voor een snelle en correcte afhandeling van de retouren.

Dankzij jouw webshop, onze smartfulfilment en logistiek creëeren we samen een gouden combinatie!

Contact opnemen